lördag 31 mars 2012

The killer inside me

"Det är tidigt 1950-tal i den lilla oljestaden Central City i Texas.
Sheriffbiträdet Lou Ford är ett föredöme för invånarna, en sann gentleman som till och med drar sig för att bära tjänstevapen. Men under den välpolerade ytan har Lou en hel del problem. Med kvinnor. Med lagen.
Och framför allt med det faktum att han är en sadistisk våldspsykopat som just satt en samvetslös mordplan i verket.
När korthuset rasar samman faller misstankarna på Lou, men det visar sig att han inte är den enda som har en hemlighet..."


Det lät som en film helt i min smak - 50-tal, en psykopatisk polis i den laglösa delen av USA.
Filmen var helt i min smak med, om man bortser från den sega inledningen som nästan fick mig att stänga av filmen och som vanligt när det gäller film så kan jag reta mig enormt mycket på musiken -vilket jag gjorde-.
Hade jag varit med och valt musik till denna filmen hade det helt enkelt varit en helt annan musik från 50-talet.

Kan dock tycka att de kunde ha saktat ner handlingen en gnutta när väl det började hända saker och så kunde de kanske låtit bli att ha med Jessica Alba, men det var nästan okej med tanke på hur det gick för henne.


Originaltitel: The killer inside me
Format: DVD, Blu-Ray
Utgivningsår: 2010
Genre: Thriller/Drama
Längd: 1 h 44 min
Åldergräns: 15 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar