lördag 25 februari 2012

Fink!

Eftersom att jag är ett stort fan av Lock, stock & two smoking barrels så valde jag att se Fink!, som beskrivs som Australiens svar på just Lock, stock & two smoking barrels.
Tyvärr har jag dock alltför ofta när det gäller landet kallat Australien fått uppleva att de är ungefär som Sverige när det gäller film - var 40:e är sevärd, så ribban för denna film sattes lågt.
Tyvärr sattes den alldeles för högt (!)

1. Musiken låter som något samplingsljud hämtat från något halvdant "göramusikhemma"-program från slutet av 90-talet.
2. Bildkvalitén är oerhört dålig med tanke på utgivningsåret,
3. Handlingen är förutsägbar och allmänt tråkig.
4. Det känns som att skådespelarna är hämtade ur en skolpjäs från högstadiet.

Men om jag nu skall ta och säga någonting positivt om denna film så är det att omslaget är riktigt snyggt och den som känner att det är värt att betala för enbart ett omslag för göra det, men det är inget jag rekommenderar.


Originaltitel: Fink!
Format: DVD
Utgivningsår: 2005
Genre: Action/Komedi
Längd: 1 h 28 min
Åldersgräns: 15 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar